Quickie 5: 5 Fakta Rambang Tentang Alhafizol

17:19 Unknown 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat petang,

Hari ini aku akan tulis post yang pendek sahaja since I don'y have much time to write a long chapter. Jadi aku panggil segmen ni Quickie 5! Konon nak jadikan trademark untuk blog aku ni la. So, for today's Quickie 5 aku nak bagi beberapa fakta rambang tentang diri aku, so boleh la orang kenal aku sikit-sikit kan? So here we go! 


  1. Aku tak pernah tahu idea siapa yang bagi nama Alhafizol, sama ada mak aku atau arwah ayah. Tapi kalau tak silap arwah ayah pernah bagitahu kawan dia yang kawan dia yang kami panggil Ayah Ku yang cadangkan. Dulu Ayah Ku selalu sambung nama aku macam ni.. "Che Alhafizol ala Tho'ah wal Jumaah". Siapa-siapa yang ada masters Bahasa Arab tolong translate. Tapi, I love my name since it sounds Arabic.. "Alhafizol" .
  2. Mak dengan ayah aku bercerai masa aku umur 8 atau 9 tahun, aku pun tak ingat. Arwah ayah tak pernah kahwin lain until he passed away (RIP Alfatihah) dan mak kahwin dengan ayah tiri aku. Hasil perkahwinan mak dengan abah dapat adik lelaki aku seorang. Ayah tiri garang tak? Tak pun sebab anak-anak tiri lagi garang. Gurau ja, we're great! I love them all. 
  3. Dari sekolah rendah sampai tingkatan lima, aku tak pernah dapat tempat lebih dari nombor 3. Setiap tahun naik stage ambil hadiah. Tapi masa peperiksaan akhir tahun darjah 2 aku dapat nombor 4 so tak dapat naik stage antara 3 terbaik. Kecewa sangat masa tu. Tadi kata tak pernah dapat lebih dari nombor 3...bulan puasa pun nak menipu. Ampun..
  4. Cinta monyet, first dengan budak manja depan umah main post-post surat letak bedak. Lepas tu masa tingkatan 3 dengan budak kelas sebelah. Semua tak serious. Masuk zaman universiti masa tahun akhir aku berkawan dengan girl bioperubatan, brilliant student dia tu, tapi putus sebelum graduate. Aku dengar dia nak kahwin tahun ni, Alhamdulillah. Aku pun tahun ni akan berkahwin dengan tunang tersayang. Doakan ya. Jodoh itu rahsia Allah kan? 
  5. Lastly, aku dibesarkan oleh seorang tukang kayu (my late grandfather) dan penoreh getah (my grandmother) sejak dari mak dengan ayah aku bercerai sampai lah aku dapat masuk universiti. My grandfather passed away more than ten years ago due to diebetes and my grandmother is still alive but her asthmatic attack is getting worse these days. Semoga Allah merahmati kedua-duanya. 
Pergilah ke mana pun seperti burung, tapi jangan lupa asal-usul


Apa yang quickie-nya? Macam panjang juga post ni. I'm sorry, syok menaip sampai terlupa ini segmen Quickie 5. Tak apa, kita jumpa in the next Quickie 5 ya. Assalamualaikum. 


0 comments: